References

Common European Framework of Reference for Languages (CEFR)

About the Portfolio

General introductions to Portfolio use

  • Little David; Perclová Radka (2001):  The European Language Portfolio: a guide for teachers and teacher trainers; Strasbourg, Council of Europe. Online-version: http://www.coe.int/t/DG4/Portfolio/documents/ELPguide_teacherstrainers.pdf

  • Iielt (eds.) Using the European Language Portfolio in English language support. Teacher’s guide. Online-version: http://www.ncca.ie/uploadedfiles/Curriculum/inclusion/ELP_primary.pdf

  • Brunner Ilse; Häcker Thomas; Winter Felix (Hrsg.) (2006): Handbuch Portfolioarbeit. Konzepte und Erfahrungen aus Schule und Lehrerbildung; Seelze: Kallmeyer (in German).

  • Schwarz Johanna; Volkwein Karin; Winter Felix (Hrsg.) (2008): Portfolio im Unterricht, 13 Unterrichtseinheiten mit Portfolio, Seelze: Kallmeyer (in German).

Using the ELP III

  • Kühn, Bärbel; Perez-Cavana, Maria Luisa (eds.) (to be published 2012): Perspectives from the European Language Portfolio: Learner autonomy and self-assessment. London: Routledge.

  • Wider Martina (2008): Das 10x10 des Europäischen Sprachenportfolios ESP III, Bern: hep Verlag AG (in German).

On multilingual education:

  • Baker, Colin (2006): Foundations of Bilingual Education and Bilingualism. 4th ed. Clevedon: Multilingual Matters.

  • Cathomas Rico; Carigiet Werner (2008): Top-Chance Mehrsprachigkeit. Zwei- und mehrsprachige Erziehung in Familie und Schule, Bern: Schulverlag plus AG (in German).